Observera kunderVår kundtjänst har tillfälligt hög belastning, så svaren kan ta längre tid än vanligt. Vi arbetar för att minska köerna. Vi beklagar väntetiden och ber om ditt tålamod.
Taskuparkki är en mobilapp som ger våra parkeringskunder en lättare vardag. Med appen kan du parkera på utomhusområden som vi administrerar, hantera ditt företags parkeringsrättigheter, fördela parkeringskapaciteten till en större användargrupp i ditt företag och köra in i vår parkeringsanläggning.
Med Taskuparkki sköter du alla parkeringsrelaterade frågor hemma, på jobbet och när du handlar. Taskuparkki är en betalningstjänst som evenemangsarrangörer kan använda för att sköta debiteringarna för evenemangsparkeringen medan evenemanget pågår.
Med Taskuparkki-appen kan du också ladda din elbil vid Aimo Charge-laddstationer, enkelt hitta månatliga parkeringstillstånd och köpa parkering med bara några få klick!
Då behövs inga besvärliga kontantbetalningar av parkeringsavgifterna, och arrangören behöver ingen personal för att ta emot avgifterna av parkeringskunderna.
Här kan du parkera med appen Taskuparkki! Se platser på kartan.
Taskuparkki:Puomillinen
Taskuparkki:Pihamaa
Aimo Park Easy
Taskuparkki:Puomiton
Taskuparkki
Jag har tappat mitt lösenord. Vad ska jag göra?
Om du är utloggad och har tappat ditt lösenord kan du be om att få en länk för byte av lösenord till din e-post genom att klicka på länken ”Unohditko salasanasi?” i appens utloggningsfönster. Du får en länk till din e-post om ett ögonblick. Länken är i kraft 24 timmar. Om länken inte fungerar eller om det gått mer än 24 timmar sedan du beställde länken kan du alltid beställa en ny länk.
Hur används appen?
Ladda ned appen och registrera dig som användare. Efter det kan du logga in i appen. På fliken ”Konto” kan du lägga in betalningskortets uppgifter, som behövs senare för debitering av parkeringen.
Du kan börja parkeringen genom att söka ett parkeringsområde med sökfunktionen. Om du gett tillstånd till positioneringsuppgiften identifierar Aimo det parkeringsområde där du befinner dig när du öppnar appen.
Tryck på ”Parkering” och välj det önskade betalkortet. Därefter kan du bekräfta din parkering på parkeringsområdet i fråga. När du lämnar parkeringsområdet, tryck på den röda knappen ”Avsluta parkeringen”. Då avbryter appen din parkering, och det betalningskort som du meddelat debiteras automatiskt för parkeringsavgiften. Du får ett kvitto på debiteringen till den e-postadress som du meddelat.
Med månadstillstånd kan du parkera i det aktuella parkeringsområdet under dess öppettider. Då behöver du inte börja parkeringen separat. Månadstillståndet gäller 30 dagar i taget. Om dina kortinställningar tillåter det, förnyas tillståndet automatiskt. Du kan slå ifrån förnyelsen på fliken ”Mina tillstånd”.
Appen fungerar inte. Vad ska jag göra?
Kontrollera att du har den senaste versionen av appen på din telefon. Om appen eller dess knappar inte fungerar, stäng appen och öppna den på nytt. Om det önskade parkeringstillståndet inte syns eller om problemen kvarstår, ta kontakt med vår kundtjänst! Vi hjälper er gärna.
Jag bytte bil. Hur ska jag byta registernumret i appen?
Om du använder gäst- eller engångsparkering, kan du lägga till eller byta ditt registernummer innan du bekräftar parkeringen. Om du har ett månadstillstånd kan du byta det registernummer som gäller på det aktuella parkeringsområdet på fliken ”Mina tillstånd”. Välj det önskade månadstillståndet, tryck på den grå pennikonen bredvid registernumret. Då kan du byta det registernummer som kopplats till tillståndet.
Betalningen lyckas inte. Vad ska jag göra?
Om du får felmeddelandet ”Tapahtui virhe, yrittäkää myöhemmin uudelleen” när du köper ett tillstånd kan det hända att betalkortet gått ut, att det förekommit problem vid täckningsreserveringen eller att det uppstått ett tillfälligt fel i debiteringssystemet. Vänligen betala din parkering i området på något annat sätt. Om problemet kvarstår, ta kontakt med vår kundtjänst. Vi hjälper er gärna!